Forshaga

Idag blev det träning i Forshaga "på vägen" till Hund Campus. Träffade Lotta med Bill och Ronja med London. London är en av Rufus äldsta söner. Mitt intryck av London idag är att han är en cool grabb som lätt kan slappna av, går inte upp i stress och med energi i det han gör. Lätt för att fokusera och med ett stort föremålsintresse men med ett ännu större intresse för att arbeta. Duktig matte som motiverat på rätt sätt.

Jag hoppas att jag kunde hjälpa både Ronja och Lotta med lite tips på vägen för vidare spårträning.
Esme gick ett spår också som var full med störningar i form av "rasta hundar kant" men hon gjorde ändå ett bra jobb min tjeja :)

Rufus fick träna kontaktövningar, lite linförighet och jag kollade lite hur långt jag kunde gå med störningar i stadgan på "sitt" och "stanna". Han är så himla härlig att jobba med, alltid en viftande svans och förväntan i blicken.

Nu är vi på HundCampus för en intensiv helg med Team 12. Gått mörkerspår idag och det gick bra med S (Esme).


Postat av: Ronja & London

Tack för de fina kommentarerna! Har inte läst detta innan men var otroligt kul att höra. Vi får planera nån träff snart igen tycker jag. Det var otroligt kul att träffa dej och dina hundar! :D

2013-04-07 @ 14:23:30



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback